Det magsårsframkallande dilemmat.

Nu sitter jag här, som jag så många gånger gjort förut, och funderar över vad jag ska göra med mitt liv? I mitt huvud svävar tusentals frågor omkring och jag tror inte att jag har ett svar på en enda liten, ynklig fråga. Jo, möjligtvis vad jag ska ta på mig för kläder imorgon... Nej, inte ens DET har jag svar på!
   Jag har ingen aning om vad jag vill få ut av mitt liv. Det enda jag vet är att jag vill vara lycklig, men, hur blir jag lycklig? Jag får magsår av att tänka på allt detta och jag vill bara att det ska falla ner en pyssling från himmelen som förklarar för mig vad jag vill. Om ändå sådana varelser kunde existera? Allt skulle bli så mycket enklare. Man skulle inte behöva ta några egna beslut för att pysslingen skulle redan veta vad du ville.
   Nu låter jag min fantasi sväva iväg och göra mig ännu mer snurrig än vad jag redan är. Det enda jag vill är bara att veta vad jag vill. Ska det vara så svårt?

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0