Tankar som väcker nya tankar

Jag har precis blivit klar med en religionsuppgift där jag skulle skriva om min livsåskådning. Egentligen är det en ganska lätt uppgift, men när jag sätter mig för att skriva den blir den plötsligt en av de jobbigaste uppgifter jag någonsin har gjort. Jag skulle svara på mina frågor rörande mina tankar om livet, universum och Gud. Det svåra var inte att skriva, utan att komma på vad jag skulle skriva. Jag har t ex aldrig tänkt på vad ödet är för något och om det finns. Det var verkligen jobbigt att sitta och tänka ut vad jag tror på och hur jag ser på världen och livet. Det är inte något som jag brukar tänka på och inte heller något som jag vill tänka på. Det gör mig bara deprimerad... 
   Fast, depressionen gick snabbt över så fort jag blev klar med uppgiften! Då ville jag nästan jubla av lycka eftersom att jag kunde släppa tankarna.
   Nu ska jag snart kolla på Robinson. Det är kul att kolla på deras intriger och så måste man ju se vilka som går vidare till finalen.

 

Take care!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0