Mycket firande under en helg

Helgen som var hade ett fullspäckat schema vilket är anledningen till bristen på uppdatering. På fredagen var det 18årsfirande i en lokal i Ronna för min vän Ninorta. Jag åkte dit med Camilla. Det var första gången för oss båda som vi besökte Ronna och var då lite nervösa över vad som väntade. Man har ju hört lite historier om stället och det gjorde inte saken bättre. Vi kom dit lite tidigare än vi skulle så vi gick in på Ronna Livs för att fördriva tiden. För att inte verka konstiga så var vi tvugna att köpa något, så det fick bli tuggummin och godis. När det hade gått tio minuter hade vi fördrivit tillräckligt med tid för att kunna komma till festen. Då var det dags att leta rätt på lokalen. Vi visste att det skulle bjudas på tacos och kunde då följa tacos-lukten som spred sig över centrumet. Efter lite virrigt letande var det dags att ringa efter hjälp och vi fann tillslut lokalen med Ninos hjälp. Kvällen kan summeras som väldigt trevlig och jag och Camilla livade upp dansgolvet. Inte sant, Camilla? Jag och Camilla tog också ett antal bilder på oss själva som ni kan se nedan. Tyvärr blev det ingen bild på födelsedagsbarnet... Firandet tog slut, för min och Camillas del, precis när tårtan åkte fram. Lite synd, men jag skulle upp tidigt dagen efter.



   Det jag skulle göra dagen efter var att sitta på en buss i fyra timmar med destinationen Jönköping. Det var dags för ett till födelsedagsfirande. Julia hade fyllt 17 och bjudit in mig till sitt hus. Julia, Samuel och jag lagade massa god mat som det skulle bjudas på. De hade också bestämt sig för att ha en femkamp och mitt lag kom på andra plats. Jag kan också passa på att skryta lite med att jag vann armbrytningen som var den första grenen. 
   Igår åkte jag hem och idag har jag bara tagit det lugnt och sedan tränat. Det var både skönt och jobbigt med att träna. Skönt för att jag har saknat det så fruktansvärt mycket när jag har legat hemma och varit sjuk och jobbigt av samma anledning. Kondisen var inte den bästa och under de tio första minuterna trodde jag att nästan att jag skulle falla ihop och få ett krampanfall. Fast det fick jag inte! Vilken tur, va?
   Nu är det dags att packa upp min packning från pappa.

Ha de gött!


Kommentarer
Postat av: Nino

Ja livade upp dansgolvet gjorde ni helt klart! :-D

2010-03-05 @ 13:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0