Bättre att dra av plåstret snabbt än långsamt.

Just nu är jag inne i en fruktansvärt jobbig period av mitt liv. Lärarna kan inte sluta spruta ut massa jobbiga, tidskrävande, och till och med ibland onödiga, uppsatser, prov och redovisningar. Man tycker ju att deras planering skulle kunna varit något bättre. Skulle eleverna kunna ge betyg till lärarna skulle jag utan tvekan ge dem ett IG i planering! Det är inte okej att slänga in allt sista veckan innan sommarlovet och förvänta sig att man ska kunna prestera i alla ämnen. Jag är visserligen tjej, så jag ska ju kunna göra två saker samtidigt, men inte hundratals! Nej, nu känner jag hur irritationen stiger och jag skulle bara vilja skita i allt och tända en brasa med alla skolböcker.
   Nu är det dags för att inta mitt helvete. Jag kanske överlever det, det är ju trots allt bara två veckor kvar nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0