En annan del på dygnet.

Jag vill sova, men varken mitt huvud, min kropp eller mina ögon tillåter det. Vad ska man då göra när denna situation uppstår? Det bästa är väl att bara ligga kvar i sängen och försöka tvinga sig till sömns. Lyckas man inte har man ju ändå fått lite vila. Det var den metoden jag började med. Efter många timmars vridande och vändande gav jag upp och tittade ut genom fönstret. Ljust var det och klockan på nattygsbordet visade 04:18. Min första tanke som då dök upp var: PROMENAD! Och det blev det. Klockan halv fem på morgonen tror man inte att någon är vaken, vilket till viss del stämmer då ingen normal människa bestämmer sig för att stiga upp då (ja, jag kände mig inte direkt normal när jag var ute och gick klockan halv fem på morgonen!). Jag hade tydligen trott fel för när jag kom ut var det liv överallt. Det kryllade av kvittrande småfåglar och hoande duvor överallt och vägarna täcktes av slemmiga små sniglar. Dessutom gick det inte att undgå alla flygande småkryp som svärmade omkring mitt huvud. Det märktes att sommaren är här vilket gjorde min start på dagen bättre än den varit på länge. Sommaren betyder liv, glädje och värme, och skulle alla mornar vara som denna, skulle varje ny dag få en bra start.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0